Catacumba tanca amb “bones sensacions” una edició més compacta, eclèctica i amb projeccions fora de Godella

6 lecturas

2017 serà recordat per l'any en el qual Catacumba Film Festival va ampliar la seua mirada a nous gèneres cinematogràfics i va concentrar la seua programació en sis intensos dies de projeccions, activitats i concerts entre els Aragó Cinema i el Cine Capitoli de Godella.

El resultat: un eclèctic festival de ritme trepidant en el qual es va poder gaudir, entre altres activitats, d'una matiné dirigida al públic infantil, una performance poètica de David Barberá, un concurs de crits, una secció dedicada a la filmografia valenciana o els concerts d'Aullido Atómico i de la banda pospunk Las Víctimas Civiles. A més es va comptar amb l'assistència del crític de cinema Jordi Costa que va presentar el seu llargmetratge La lava en los labios (2013) i amb Carlos Madrid, director del Cinema Jove que al costat de Rafa Rodríguez (Verlanga), Santi Barrachina (Cafè amb vista) i Amparo Gómez (Aragó Cinema) es van submergir en un intens col·loqui sobre la mort del cinema.

El festival va tancar en gran aquest darrer diumenge en el Cine Capitoli de Godella amb el trio de jazz Naima posant banda sonora en directe al clàssic de cinema mut L'home de la càmera (Dziga Vertov, 1929) i amb el lliurament de premis del seu festival de curtmetratges, presentada en aquesta ocasió per l'actriu Belén Riquelme. “Les sensacions són positives: més públic, nous formats, major intensitat”, afirma Sergi Inclán, codirector de Catacumba Film Festival al costat de Javi Llorens.

Els Fetus d'Or, les peculiars estatuetes del festival, van recaure en el curtmetratge alemany The Peculiar Abilities of Mr. Mahler (Patrick Vuittenez, 2017), premi del jurat format per membres dels Aragó Cinema, i en Mouse (Celine Held / Logan George, 2017), curtmetratge nord-americà premiat pel públic assistent a les projeccions. El curt Decorosa, rodat en els pobles albacetenys de Sierra i Hellín, va rebre el premi al curt més entranyable. El seu director Emilio Buleo va assistir a la gala de clausura per a rebre la Nina Trencada, estatueta amb la qual l'organització premia l'enginy de les propostes més sorprenents. El curtmetratge alemany Die Biester (Sandra Schiebl, 2017) va rebre el premi Lo que mola es el stop motion, secció del festival dedicada al cinema d'animació coordinada pel cineasta Pablo Llorens.

A més de les estatuetes, el Festival de Curtmetratges de Catacumba (FICCA’T) reparteix 1.750 euros en premis, als quals enguany van optar els més de 1.500 curtmetratges (procedents de setanta països) que s'han presentat en aquesta edició, la qual cosa suposa un rècord de participació en els quinze anys de trajectòria d'aquest festival cinematogràfic que compta amb el suport de l'Ajuntament de Godella i la Filmoteca Valenciana.

PALMARÈS CATACUMBA FILM FESTIVAL. FICCA’T 2017

PREMI FETUS D'OR DEL JURAT AL MILLOR CURTMETRATGE

The Peculiar Abilities of Mr. Mahler [Patrick Vuittenez, 2017] Alemanya.

PREMI FETUS D'OR DEL PÚBLIC Al MILLOR CURTMETRATGE

Mouse [Celine Held / Logan George, 2017] Estats Units.

PREMI NINA TRENCADA Al CURTMETRATGE MÉS ENTRANYABLE

Decorosa [Enrique Buleo, 2016] Espanya.

PREMI DEL JURAT AL MILLOR ACTOR

André Henniche / The Peculiar Abilities of Mr. Mahler [Patrick Vuittenez, 2017] Alemanya.

PREMI DEL JURAT A LA MILLOR ACTRIU

Anna Draznina / Xocolata Wind [Ilia Antonenko, 2016] Rússia.

SECCIÓ LO QUE MOLA ES EL STOP MOTION

PREMI AL MILLOR CURTMETRATGE

Die Biester [Sandra Schiebl, 2017] Alemanya.

PREMI A LA MILLOR ANIMACIÓ

Negative Space [Max Porter & Ru Kuwahata, 2016] França.

PREMI AL MILLOR PERSONATGE

Nocturne [Anne Breymann, 2016] Alemanya.

PREMI A LA MILLOR INNOVACIÓ

Life in patterns [Vojtech Domlátil, 2017] República Txeca.

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí