València activa 510 policies locals i un dispositiu de trànsit per a celebrar la Marató que reunirà 36.000 corredors

0
0 lecturas

L'Ajuntament ha dissenyat un operatiu especial per a vetlar pel “bon desenvolupament” de la 45 edició de la Marató València Trinidad Alfonso Zurich, que se celebra diumenge que ve, 7 de desembre. L'objectiu d'este dispositiu, que activarà un total de 510 agents de Policia Local, així com professionals i voluntariat de Protecció Civil, “és garantir la seguretat i la mobilitat de la ciutat” durant la celebració d'esta prova que reunirà 36.000 corredors internacionals i, segons l'organització, serà la “més multitudinària de la seua història”.

Així ho ha anunciat el regidor de Policia Local i Mobilitat, Jesús Carbonell, qui ha assegurat que “s'ha activat ja este operatiu, que serà un dels més importants de l'any”.

La prova començarà a les 8.15 hores de diumenge, en la plaça de la Marató, amb un total de nou eixides, i la previsió és que finalitze al voltant de les 15.10 hores a l'interior de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Si bé, tal com ha destacat hui el regidor, els talls de trànsit necessaris per a facilitar els preparatius i el desenrotllament d'esta cita esportiva que enguany compta amb participants de 150 països diferents, començaran el divendres.

Talls al trànsit

Així, el divendres 5 de desembre, a partir de les 22.00 hores, es tancarà al trànsit rodat el pont de Montolivet en els dos sentits i el vial del Professor López Piñero en direcció al centre de la ciutat per al muntatge de l'arc d'eixida de la prova. Així mateix, es realitzaran talls intermitents en els dos sentits de les avingudes Germans Maristes i Institut Obrer de València (les transversals no) des de les 22.00 i fins a les 6.00 hores de dissabte. Estes vies tornaran a tancar-se al trànsit rodat des de les 22.00 hores de dissabte 6 i fins a les 14.00 hores de diumenge 7, excepte les transversals que s'obriran a partir de les 10.30, i el tram entre Ausiàs March i Bomber Ramón Duart que s'obrirà a les 13.00 hores.

D'altra banda, dissabte 6 de desembre es procedirà al tall de l'Albereda, entre plaça Europa i el pont de l’Assut de l’Or, de 6.00 a 14.00 hores aproximadament, amb la finalitat d'albergar la “mini marató”. El dissabte, també, es procedirà al tall d'Alcalde Reig, entre l'avinguda de La Plata i el pont del Regne sentit entrada a la ciutat des de les 21.00 hores.

Els talls per a albergar el recorregut de la Marató, el mateix diumenge, començaran una hora abans de l'inici de la carrera, i durant la Marató romandrà invertit el sentit del pas inferior de Menéndez Pidal-Tirso de Molina, la qual cosa permetrà l'eixida de trànsit de sud a nord de la ciutat.

Servici EMT València

Jesús Carbonell ha indicat que, amb motiu de la celebració de la marató, l'Empresa Municipal de Transports també ha planificat noves rutes en un total de 32 línies, des d'este divendres fins que acabe la carrera, “per a aproximar a les persones usuàries el màxim possible a la seua destinació”.

El diumenge se suprimiran les línies C1, 19, 30, 31, 32, 40, 67, 70, 71, 73, C2, 81, 92, 93, 94, 95 i 98. Si bé, la ciutadania podrà utilitzar les línies 35, 99 i la C3 per a aproximar-se a la zona d'eixida i a la Ciutat de les Arts i les Ciències, i tota la informació podrà consultar-se en la secció “Última Hora” de la web de l'EMT, en l'App i en xarxes socials.

Servici Tramvia

Pel que respecta a la Línia 4, el pas de la Marató obligarà a tallar la circulació des de les 8.00 fins a les 11.20 hores entre Pont d'Assut i Doctor Lluch, per la qual cosa només se circularà entre Mas del Rosari-Vicent Andrés Estellés i Pont d'Assut fins a esta hora. Quant a la Línia 6, no circularà entre les 7.30 i les 11.20 hores.

La Línia 8 no començarà a circular fins a les 12.30 hores, moment en el qual es restablirà el servici al complet, i la Línia 10 (Alacant-Natzaret) prestarà servici entre les estacions d'Alacant i d'Amado Granell-Montolivet fins a les 10.00 hores del diumenge, i a partir d'eixa hora ja realitzarà el recorregut al complet.

Aparcaments per als participants de la Marató

El regidor també ha indicat que l'Ajuntament habilitarà, des de les 6.00 hores del diumenge, els aparcaments de l'Oceanogràfic i del centre comercial Aqua per als i les participants de la Marató.

“Altres opcions possibles són l'aparcament del Cementeri General des d'on es pot prendre la línia 99 de l'EMT per a acostar-se a la zona d'eixida de la carrera, així com un aparcament en Natzaret (carrer dels Barraques del Figuero) des d'on es pot prendre la Línia 4 de l'EMT”, ha explicat.

Punts d'encreuament per als vianants

Finalment, l'edil ha ressaltat que hi haurà tres punts d'encreuament per als vianants durant la Marató: el pas subterrani del metre del carrer Xàtiva, carrer Colón amb Sorní i Colón amb Porta de la Mar.

En estos punts es comptarà amb Auxiliars de Servici i Voluntaris de Protecció Civil; i ha recordat que tota la informació sobre les incidències de trànsit en les zones afectades podrà seguir-se en temps real en el compte de X (anterior Twitter) del Centre de Gestió de Trànsit de l'Ajuntament @transitvalencia, en l'aplicació App València, en l'apartat de mobilitat del geoportal municipal i també a través de les aplicacions Google Maps i Waze.

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí