L’Ajuntament de Rafelbunyol ha aprovat el Pla de Seguretat Local de Coordinació amb la Comandància de la Guàrdia Civil de València, un instrument estratègic per a millorar la resposta conjunta davant possibles riscos i incrementar la seguretat ciutadana al municipi.

El document, concebut com una eina viva i en constant actualització, contempla actuacions preventives, dissuasives i operatives, així com la creació d’espais públics segurs com a punts de trobada veïnal.
El pla busca reforçar la col·laboració entre la Policia Local i la Guàrdia Civil, establint protocols d’actuació clars i eficients per oferir una resposta ràpida i coordinada. A més, en la mateixa sessió, es va aprovar un Procediment Operatiu específic per a la protecció de víctimes de violència de gènere, que concreta les mesures judicials i assegura la seua execució efectiva.
Aquestes aprovacions es van produir en el marc de la Junta Local de Seguretat celebrada ahir i presidida pel subdelegat del Govern a València, José Rodríguez, i per l’alcalde de Rafelbunyol, Fran López. També hi van participar la regidora de Seguretat Ciutadana i Igualtat, Alicia Piquer; l’inspector cap de la Policia Local, Santiago Sáez; la cap de la Unitat de Coordinació contra la Violència sobre la Dona, Carla Mercé; el comandant cap de la Companyia de Sagunt, Gabriel Luque; el tinenta del Post Principal de Massamagrell, Juan Alejandro López; i el subinspector de la Policia Nacional Adscrita, Francisco José Vila.
Segons ha afirmat Fran López, alcalde de Rafelbunyol, “amb aquest Pla de Seguretat Local de Coordinació posem per escrit qui, com i amb quins mitjans ha d’actuar en cas d’una amenaça o problema que afecte a la seguretat de Rafelbunyol. Es tracta d’una eina clau que ens permet anticipar-nos i actuar amb la màxima rapidesa i eficàcia”.
Per la seua banda, la regidora Alicia Piquer ha destacat que “és un pas molt important per a reforçar la col·laboració entre administracions i cossos de seguretat. A més, amb l’aprovació del procediment específic en matèria de violència de gènere, garantim que les víctimes estiguen protegides i que les mesures judicials es complisquen sense cap buit”.
El subdelegat del Govern, José Rodríguez, ha valorat molt positivament la mesura i ha afirmat que “Rafelbunyol fa un pas endavant amb un instrument molt útil per a potenciar la seguretat ciutadana i reforçar la coordinació entre institucions”.















