Prorroguen 6 mesos la causa per la mort de dues xiquetes en un castell inflable de Mislata en 2022

0
0 lecturas

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha acordat prorrogar altres sis mesos la causa per la defunció de dues xiquetes de 4 i 8 anys i les ferides que van patir altres set menors en un castell inflable que es va veure alçat per una forta ratxa de vent el 4 de gener de 2022 a Mislata.


El jutjat ha elevat a l'Audiència Provincial els recursos presentats contra la denegació de les testificals sol·licitades, concretament la d'un tècnic i un regidor d'aquest municipi. De moment, consten com investigats el propietari i un responsable del castell inflable, l'enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació d'eixa atracció firal i el tècnic municipal que va autoritzar el muntatge de la fira.

La petició de noves testificals es fonamenta en què aquesta part sosté que era necessària una inspecció de les instal·lacions per part dels tècnics municipals o, en defecte d'això, un informe d'una oficina de certificació.

A més, s'insisteix en l'existència d'un informe pericial incorporat a la causa constata que la instal·lació de la fira es trobava en un lloc diferent del qual constava en el projecte que va ser presentat a l'Ajuntament de Mislata.

En conseqüència, les atraccions es trobaven en un lloc distint i en un ordre no previst, sense que hi haja constància que s'elaborara un plànol d'emplaçament real de les atraccions, i malgrat aquestes «modificacions substancials», indica l'informe, l'«Ajuntament va autoritzar la instal·lació de la fira».

En les possibles causes de l'accident, l'anàlisi pericial coincideix amb els informes policials que ja obren en la causa i assenyala una ratxa de vent superior a 70 quilòmetres per hora, ancoratges insuficients i en mal estat de conservació i deficiències en la supervisió de la instal·lació.

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí