L’estudiantat de 2n d’ESO de l’IES Escultor en Francesc Badia ha participat aquest curs en dos projectes d’innovació educativa: MOMO i La Feria Aérea, dues iniciatives impulsades per El Caleidoscopio, una start-up vinculada a la Universitat Miguel Hernández d’Elx, amb el suport econòmic de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament.
Pel que fa a La Feria Aérea, els i les estudiants han construït un dron. Amb esta activitat, han après a identificar els components electrònics, a connectar-los i programar-los, així com a conéixer la legislació vigent i les condicions tècniques de vol.
Tots dos projectes s’inscriuen dins de La Noche Mediterránea de las Investigadoras (Mednight) i tenen una orientació social i mediambiental. Els drons, per exemple, poden tindre aplicacions com la recollida de dades meteorològiques, l’escaneig amb sensors LiDAR o la plantació de zones verdes.
A més de l’IES Escultor en Francesc Badia, han participat en aquestes iniciatives altres centres de la Comunitat Valenciana, i tots es van reunir en una trobada online el passat 2 de juny per presentar els projectes i fomentar la col·laboració entre estudiants.
El regidor d’Educació, Juanjo Civera, ha destacat “la col·laboració entre l’institut i el departament d’Educació de l’Ajuntament, sobretot quan és en benefici de l’alumnat des d’un punt de vista social i tecnològic, entre altres”.